دررسانه ها:پاسخی به احمدی‌نژاد در قم؛ تخریب باغ ویلا‌های 1000 متری +عکس

یکی دیگر از باغداران گفت: متأسفانه برخی مدیران با بیان این که مقام معظم رهبری با ایجاد باغ شهر مخالف هستند اقدامات خود را که ثمری جز نارضایتی مردم و نابودی این منطقه ندارد، توجیه می‌کنند، در حالی که اگر مقام معظم رهبری بدانند تعداد درختان میوه این باغ چندین برابر شده است به باغداران این باغ جایزه هم می‌دهد.

سایت 19 دی نوشت : سخنان احمدی‌نژاد در مورد واگذاری زمین به مردم جهت ایجاد ویلا‌های هزار متری بازتاب مختلفی در محافل سیاسی و اجتماعی و کوچه و بازار داشت.
برخی کارشناسان آن را وعده تو خالی، عده‌ای سوژه تبلیغاتی و بعضی مخالف دغدغه‌های مقام معظم رهبری توصیف کردند و خود احمدی‌نژاد در تازه‌‌ترین سخنانش آن را مهندسی شده دانست.





اقدام روز چهارشنبه جهاد کشاورزی قم در تخریب حصار 30 قطعه باغ هزار متری که شاید در آینده به باغ ویلا تبدیل می‌شد فاز جدیدی را در اذهان منطقه خلجستان قم که در اولین سفر رئیس جمهور به عنوان مناطق ویژه گردشگری نیز تعیین شد، پدید آورد.
یکی از باغداران این مجموعه به خبرنگار 19 دی گفت: روز چهارشنبه مأموران جهاد کشاورزی با لودر داخل باغی که دارای درب و چهاردیواری است شده و بدون آن که قبلا اخطاری داده باشند اقدام به تخریب فعالیت‌های انجام شده در این باغ کردند.


وی تصریح کرد: این باغ بخشی از باغ نوح آباد می‌باشد که سال‌ها به صورت متروکه رها شده و مالک آن با آگهی در روزنامه‌ها به 30 قطعه هزار متری آن را تقسیم و به مردم فروخته است، در این سال‌ها مردم این باغ را که می‌رفت کلاً اثری از آن نباشد و با توجه به مجاورت آن با شهر دستجرد در آینده به منطقه مسکونی و یا اداری تبدیل شود احیا کرده و در حقیقت از نو باغ جدیدی را احداث کردند. تعداد درختان تازه این باغ 20 برابر درختان گذشته آن است. وی تصریح کرد: با توجه به مالکیت مشایی باغ صاحبان این باع تصمیم گرفتند با توجه به این که کل باغ محصور شده است در داخل با دیواره‌‌های 70 سانتی و فنس محدوده مالکیتی خود را مشخص کنند. در کل 30 قطعه موجود در این باغ دو قطعه اتاقکی در داخل آن احداث کرده و 2 واحد نیز سرویس دستشویی در آن تأسیس کرده بودند و الباقی تنها حصار نیم بندی دور ملک خویش کشیده بودند که با اعتراض جهاد کشاورزی روبه‌روشده و مأموران جهاد با عنوان این که این کار غیر قانونی است و این حصار‌ها را تخریب کردند.

باغدار دیگری که می‌گفت سه روز در هفته را صرف رسیدگی به باغ می‌کند گفت: نمی‌دانم فلسفه جهاد کشاورزی چیست، ترویج باغ‌داری، گسترش فضای سبز یا نابودی آن، ما سال‌ها در قم چشم به هم مالیدیم که شاید جهاد کشاورزی زیر ساخت منطقه‌ای را آماده کند و به کسانی که علاقه به باغداری دارند زمین واگذار کند، ولی خبری نشد. با 6 میلیون تومان یک قطعه هزار متری از این باغ را خریدم، سال بعد دیدم کم است، هزار متر دیگر به آن اضافه کردم. ولی مشکل آب دهی و عدم وجود حصار و تفکیک، باعث اختلافاتی بین دارندگان باغچه در این محل شده بود. دور تا دور باغ خودم را با 60 سانتی متر سنگ چین و سیم حصار کشیدم که مأموران آن را خراب کردند. از طرفی برای صرفه‌جویی در مصرف آب، محوطه باغ را برای آب دهی قطره‌ای لوله‌کشی کرده بودم که به دلیل ورود لودر به محوطه باغ کلی آسیب به آن وارد شده است.





یکی دیگر از باغداران گفت: متأسفانه برخی مدیران با بیان این که مقام معظم رهبری با ایجاد باغ شهر مخالف هستند اقدامات خود را که ثمری جز نارضایتی مردم و نابودی این منطقه ندارد، توجیه می‌کنند، در حالی که اگر مقام معظم رهبری بدانند تعداد درختان میوه این باغ چندین برابر شده است به باغداران این باغ جایزه هم می‌دهد.ایشان نگرانند که باغ ما تبدیل به فضا‌های شهری شوند. در حالی که ماها از فضا‌های شهری ناراحت هستیم و برای یک شاخه سبز هزار رنج را تحمل می‌کنیم و یک ساعت زیر درخت نشستن را به یک هفته زندگی در شهر ترجیح می‌دهیم. ما قدر درخت و باغ را بیشتر می‌دانیم؟ متأسفانه جهاد کشاورزی هم مثل دیگر وزارتخانه‌ها شده است که کاری به ماهیت کار ندارند فقط همه چیز باید طبق بخشنامه‌هایشان باشد؟


محسنی باغدار دیگر خطاب به خبرنگار ما گفت: آقای احمدی‌نژاد گفته است که زمین هزار متری رایگان برای احداث باغ به مردم می‌خواهد بدهد، ما خواهش می‌کنیم زیر دستان ایشان، همین هزار‌متر خودمان را روی درختانمان خراب نکنند نمی‌خواهیم رایگان بدهند.
وی تصریح کرد: از استاندار قم هم می‌خواهیم دستور دهند تابلو و ورودی شهر دستجرد که نوشته شده است. به شهر گردشگری دستجرد خوش آمدید را بر دارد گردشگر را با چوب و چماق دنبال نمی‌کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا